Daržovės, duonos gaminiai ir pieno produktai išlieka populiariausi tarp mūsų šalyje užaugintų ir pagamintų prekių. Didžiausią paklausą turinčių daržovių – bulvių, morkų, kopūstų ir svogūnų – lietuviai „Maximos“ parduotuvėse per dieną nuperka daugiau nei 55 tonas, o populiariausių spurgų užtektų kasdien pavaišinti sausakimšą Kauno „Žalgirio“ areną.
Tai rodo pirmojo šių metų ketvirčio „Maximos“ pardavimų statistika, kurią apžvelgdama prekybos tinklo komercijos vadovė Vilma Drulienė pastebi, kad lietuviškų prekių paklausa pastaruosius kelerius metus išlieka stabili.
„Lyginant pirmąjį šių metų ketvirtį su tuo pačiu laikotarpiu pernai, lietuviškų prekių ir produktų mūsų pirkėjai nupirko tokį pat kiekį. Mūsų šalies pirkėjai pasitiki Lietuvos gamintojais ir vertina lietuviškų prekių šviežumą, aukštą kokybę bei konkurencingą kainą. Mes, kaip lietuviškas prekybos tinklas, siekiame pateisinti šiuos žmonių lūkesčius ir užtikrinti platų pasirinkimą, ar tai būtų mūsų šalies laukuose užaugintos daržovės, ar kepyklose iškepta duona ir bandelės, ar iš lietuviško pieno pagamintas sūris ir sviestas“, – sako V. Drulienė.
Pirmąjį šių metų ketvirtį vien sveriamų lietuviškų bulvių prekybos tinkle „Maxima“ žmonės nupirko daugiau nei 2 tūkst. tonų, arba vidutiniškai po 22,2 tonos per vieną dieną. Morkų per tris mėnesius nupirkta apie 1,3 tūkst. tonų, kopūstų ir svogūnų – po tūkstantį tonų. Visos šios daržovės yra ilgametės perkamiausių lietuviškų prekių dešimtuko senbuvės, kurias žmonės perka visais metų laikais.
Pieno produktų kategorijoje šiais metais pirmauja „Rokiškio naminis“ sviestas, kurio pardavimai sausio-kovo mėnesiais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo net du kartus ir jis pateko į perkamiausių lietuviškų prekių dešimtuką. Taip pat daugiau nei 50 proc. padidėjo cukraus „Panevėžio plius“ ir prancūziškų bandelių, penktadaliu – spurgų su įdaru ir „Magijos“ glaistytų sūrelių su vanile pardavimai. Visos šios prekės taip pat patenka į perkamiausiųjų dešimtuką.
Kaip įprasta, „Maximos“ pirkėjai taip pat pirmenybę teikia Lietuvoje keptam batonui, duonai, bandelėms ir kitiems kepiniams, be to, vertina lietuvišką stalo ir mineralinį vandenį, o mėgstamiausių lietuviškų vaisių viršūnėje puikuojasi obuoliai.
V. Drulienė išskiria dar vieną tendenciją – pozicijas stiprina Lietuvos pieno gamintojai. „Konkurencinė kova išties įtempta, tačiau lietuviško pieno ir pieno produktų pardavimai atsigauna. Pieno segmente įsitvirtinę tokie prekių ženklai, kaip „Dvaro“, „Rokiškio naminis“ ir „Optima linija“, o jų populiariausių pieno pakuočių pardavimai pastarąjį ketvirtį augo nuo 7 iki 42 proc. Taip pat pirkėjai dažniau renkasi lietuvišką kefyrą, sūrį, sviestą, grietinę ir kitus pieno gaminius“, – sako ji.
Prie lietuviškos produkcijos pardavimų augimo prisideda ir prekybos tinklo paskelbta kampanija „Lietuva, ačiū!“, kurios metu maždaug tūkstantį lietuviškos kilmės prekių perkantys žmonės į turimas AČIŪ korteles atgauna 10 proc. pirkinio kainos „Maximos“ pinigais.